سخنان دکتر حداد عادل در جلسه مورخ 08/09/1388 مجلس شورای اسلامی


دکتر غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي امروز يكشنبه مورخ 08/09/1388 به عنوان اولين ناطق ميان دستور در صحن علني مجلس سخن ‌گفت

وی چنین اظهار داشت : كشتار مسلمانان بي پناه يمن دل هر مسلماني را به درد مي‌آورد و سكوت جامعه جهاني و سكوت بسياري از دولت‌هاي جهان اسلام از آن درد آور تر است.

اين نماينده مجلس همچنين با اشاره به انتخابات رياست جمهوري گفت كه اكنون كه بيش از 5 ماه از انتخابات 22 خرداد گذشته مناسب است كه با نگاهي به حوادث اين چند ماه اخير منصفانه و به دور از حب و بغض به ارزيابي بنشينيم.

حداد عادل اضافه كرد: همه مي دانيم كه تبليغات انتخابات در فضايي كاملا آزادانه صورت گرفت و هيچ مانعي براي اظهار نظر نامزدها وجود نداشت و مردم نيز آزادانه از نامزدهاي مورد نظرشان حمايت كردند و روز انتخابات با نظم باشكوهي آراي خود را به صندوق ها راي ريختند.

وي افزود: شركت 40 ميليون نفر مردم در انتخابات كه 85 درصد از واجدان شرايط را رقم مي‌زد به خودي خود يك پيروزي و افتخار بزرگ بود.

حداد عادل تصريح كرد: اين حضور انبوه نشانه موفقيت و نهادينه شدن آزادي و مردم سالاري ديني در ايران بود و علاوه بر آن نشانه اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي ايران نيز بود، مردم چون مي دانستند نظام در آراي آنها خيانت نمي‌كند به پاي صندوق‌هاي راي آمدند؛ آنها در 30 سال گذشته در انتخابات متعدد اطمينان پيدا كرده‌ بودند كه جمهوري اسلامي ايران به آراي مردم خيانت نمي‌كند.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اما فرداي روز انتخابات در حالي كه هنوز چند ساعت از شمارش آراء نگذشته بود تهمت تقلب در انتخابات زده شد؛ بي آنكه دليلي بر اثبات اين مدعا عرضه شود؛ مدعيان تقلب در انتخابات خواهان ابطال فوري انتخابات شدند. دلايل آنها عمدتا رفتار دولت در هفته‌هاي قبل از راي گيري و به سخنان مطرح شده در مناظره‌ها مربوط مي‌شد.

وي عنوان كرد: آنچه مايه‌ تعجب بود اين بود آنها تا وقتي خودشان را پيروز انتخابات مي‌دانستند اين امور را سبب ابطال انتخابات نمي‌دانستند اما زماني كه از نتايج انتخابات باخبر شدند مدعي تقلب شدند و مردمي را كه از هيجانات و احساسات روزهاي قبل ملتهب بودند بدون مجوز قانوني به خيابان‌ها كشاندند و فرصت و زمينه‌اي ايجاد كردند تا جماعتي وابسته به گروهك‌هاي زخم خورده از انقلاب و مزدور بيگانه خود را لابه لاي انبوه مردمي كه گمان مي‌كردند حق آنها ضايع شده پنهان كنند و با تخريب برخي اماكن و موسسات و آتش زدن اتوبوس‌ها و تباه كردن اموال عمومي به خيال خود ايران را ناامن و حكومت ايران را بي ثبات جلوه دهند.

حداد عادل ابراز داشت: اين اردو كشي خياباني ظالمانه كه بر پايه ادعاي تقلب در انتخابات شكل گرفته بود يك هفته ادامه پيدا كرد بي آنكه نيروهاي انتظامي يا بسيج مانع شوند يا اقدامي انجام دهند، روز دوشنبه 25 خرداد در پايان راهپيمايي معترضان عده‌اي به يك پايگاه بسيج در حوالي ميدان آزادي حمله كردند و در نتيجه چند نفر از بسيجيان مردم و تني چند از حمله كنندگان كشته شدند. به اين ترتيب اولين بهانه براي برافروختن آتش خشم و هيجان مردم و ادامه تظاهرات به دست آمد.

وي اضافه كرد: آقاياني كه مردم را به خيابان‌ها آورده بودند با آنكه مي دانستند بسيجيان در داخل مقر خود از بيرون مورد حمله قرار گرفته اند هيچ اظهار تاسفي از شهادت آنها نكردند اما مهاجمان كشته شده را شهيد ناميدند و از طرفداران خود خواستند لباس سياه بپوشند و شب‌ها روي بام‌ خانه خود الله اكبر بگويند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: مردم مومن و انقلابي كشور كه از اين رفتار آقايان دچار حيرت شده بودند روز جمعه بعد از انتخابات با شركت در نماز جمعه پاي سخن مقام معظم رهبري نشستند و با حضور بي‌نظير و با شكوه خود با جماعت اندكي كه مامور تخريب اموال عمومي بودند و نيز با آمريكا و برخي از دولت‌هاي اروپايي كه روساي جمهور و وزراي خارجه آنها در آن چند روز از خوشحالي روي پا بند نبودند پيغام دادند كه ملت ايران براي دفاع از انقلاب اسلامي مثل 30 سال گذشته در صحنه حاضر و آماده است اما آنها كه مي‌بايد اين پيام را درك كنند متاسفانه به سماجت و لجاجت خود ادامه دادند و اوضاعي پديد آمد كه هيچ كس بدان راضي نبود.

حداد عادل همچنين گفت: در حوادثي كه پيش آمد 37 نفر كشته شدند كه البته مايه تاسف است و گفتني است كه از اين 37 نفر 20 نفر بسيجي بودند؛ اكنون جا دارد كه پس از 5 ماه از دوستان قبلي و قديمي خود سئوال كنيم كه حاصل كار خود را در اين مدت چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ در اين هنجار شكني‌ها و بي حرمتي‌ها چه سودي عايد شما و كشور و نظام و انقلاب شد؟ آيا شما كه در انقلاب سابقه خدمت داشته‌ايد و رهبري در خطبه نماز جمعه خود از خدمات شما به انقلاب و كشور ياد كرد متاسف نيستيد از اينكه در روز قدس كه يادگار بزرگ معمار كبير انقلاب است، عده‌اي به بهانه حمايت از شما تظاهرات كردند و با ماه رمضان بطري‌ آب به دست و سيگار بر لب شعار نه غزه نه لبنان سر دهند و 13 آبان را به گمان خود فرصتي براي بيرون ريختن عقده‌ها و كينه‌هاي خود نسبت به اسلام و انقلاب بدانند؟

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: شما با شعار انتقاد از دولت كه حق شما و هر شهروند ديگر است وارد كارزار انتخاباتي شديد اما اكنون ملت شاهد آن است كه گروهي با حمايت رسانه‌هاي بيگانه به نام شما به انتقام عظيم انقلاب برخواستند، آيا از اينكه راهي كه شما باز كرده‌ايد و چنين مسير و مقصدي منتهي شده راضي هستيد، اگر راضي نيستيد و اگر حقيقتا خود را پيرو امام راحل و معتقد به ولايت فقيه مي‌دانيد چرا صريحا راه خود را از دشمنان انقلاب و امام جدا نمي‌كنيد؟

حداد عادل تاكيد كرد: انتقاد از دولت اگر به قصد تخريب و تضعيف دولت نباشد هم به سود دولت است و هم به سود كشور، اكنون كه رهبري همگان را به وحدت و دوستي و برادري دعوت مي‌كنند جا دارد كه همگان و خصوصا رسانه‌ها شعله‌ آتش دشمني را خاموش كنند و به جنگ و غوغاي لفظي خاتمه دهند و به جاي عيب جويي‌هاي مداوم و ملال آور فضاي سالمي براي نقد و بررسي ايجاد كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای درج نظر درباره ی این مقاله
ابتدا در قسمت نظر به عنوان: گزینه نام / آدرس اینترنتی:
را انتخاب و پس از تکمیل آن ، نظرتان را در کادر زیر درج فرمائید