فرمايشات آيت الله االعظمي نوري همداني 17/09/1388


آيت الله العظمي حسين نوري همداني از مراجع عاليقدر تقليد در روز سه شنبه مورخ 17/09/1388 قائم مقام دبيرکل و اعضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري را به حضور پذيرفتند.

در اين ديدار وي با اشاره به نا آرامي هاي روز 16 آذر ماه علت اين حوادث را بيش از همه عدم برخورد قاطع و محکم قوه قضاييه با اغتشاشگران وقايع پس از انتخابات 22 خرداد دانست.

ايشان افزود: اگر قوه قضاييه با افرادي که اقدام به آشوب و بلوا در اين مدت چند ماهه نمودند، با قاطعيت بيشتري برخورد مي کرد آن وقت شاهد اين همه فتنه و درگيري در روز 16 آذر نبوديم.

معظم له ادامه داد: چرا بايد عده اي با کمي نقش بازي کردن جلو دوربين بيگناه شناخته شده و آزاد شوند.

اين مرجع عاليقدر تصريح کرد: اين يک دهن کجي به قوه قضائيه است و اين قوه بايد به گونه اي برخورد کند که همه حساب کار خود را بنمايند و جرات نکنند دست به آشوب و فتنه بزنند.

ايشان به قوه قضاييه هشدار داد عده اي تحت تاثير بيگانگان قصد دارند تا در آينده نيز اين خرابکاري ها را انجام دهند و دشمنان را خشنود و خوشحال سازند.

آيت الله العظمي نوري همداني افزود: هر کس مورد تعريف و تمجيد دشمن قرار گيرد بي شک او دشمن نظام اسلامي محسوب مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود مواد مخدر و ترويج آن در جامعه را يکي از شگردها و راهکارهاي دشمنان براي ضربه زدن به نظام اسلامي عنوان کرد و افزود: براي رفع اين مشکل بايد به صورت ريشه اي و پايه اي اقدام نمود.

معظم له افزود: دشمنان و در راس آنان آمريکا از اين مساله بيشترين استفاده را در راستاي تضعيف نظام مي برند.

مرجع عاليقدر تقليد ادامه داد: از زماني که آمريکا و ناتو به افغانستان لشکر کشي کردند به مراتب توليد و توزيع اين مواد در منطقه بيشتر شده است.

وي با بيان اينکه بيکاري علت اصلي همه مفاسد و جرايم در جامعه است ، تصريح کرد: دولت بايد با برنامه ريزي دقيق و حساب شده براي رفع اين معضل چاره جويي کند.

آيت الله العظمي حسين نوري همداني ادامه داد: وقتي جواني تحصيلکرده که به تازگي وارد بازار کار شده ، براي خود کاري را نمي يابد طبيعي است که اعتياد به مواد مخدر را تسکيني براي خود تصور مي کند و آن وقت شخصي که قرار بود يک عنصر مفيد و موثر براي جامعه باشد، به عنوان يک عضو فلج و ناکارآمد جامعه تبديل مي شود.

ايشان با تاکيد بر کنترل مرزهاي شرقي و محل ورود مواد مخدر به کشور تصريح کرد: اين يک کار و جهاد مقدس است و کساني که در اين راه به شهادت رسيده اند خونشان امتداد خون شهداي صدر اسلام و کربلا است.

وي همچنين از قوه قضاييه خواست تا با قاچاقچيان و وارد کنندگان اين مواد افيوني به کشور آنچنان سخت گيري و بر خوردي کند تا تحت هيچ شرايط ديگر نتوانند اين کار را انجام دهند.

معظم له با بيان اينکه شهر قم يک موقعيت استراتزيک در اين زمينه دارد، افزود: قم چون به عنوان يک شاهراه مواصلاتي مهم در کشور است بيشتر در معرض خطر ورود اين مواد قرار دارد.

آيت الله العظمي نوري همداني افزود: قاچاقچيان فکر مي کنند که چون شهر قم يک شهر مذهبي و زيارتي است و زائران بي شماري از همه نقاط به آن مراجعه مي کنند بهترين مکان براي فروش و توزيع مواد است.

ايشان با بيان اينکه در دين اسلام به هيچ عنوان مواد مخدر جايز شناخته نشده و بلکه حرام است تصريح کرد: بايد با انجام کارهاي فرهنگي به ويژه از سوي مبلغان مذهبي جامعه را ازخطر هاي آن آگاه و هوشيار نمود.

وي با اشاره به اينکه در اسلام جهادهاي مختلفي از جمله جهاد با قلم و بيان وجود دارد افزود: بدون شک گذاشتن زمان و صرف وقت بسيار زياد براي حل اين گرفتاري از جامعه بزرگترين و عالي ترين جهاد است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای درج نظر درباره ی این مقاله
ابتدا در قسمت نظر به عنوان: گزینه نام / آدرس اینترنتی:
را انتخاب و پس از تکمیل آن ، نظرتان را در کادر زیر درج فرمائید