سخنان مقام معظم رهبری + شکایت هاشمی ها

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لوليك‌ الفرج‌ والعافيه والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه

1. دانشجویان دانشگاه های مختلف ، نخبگان علمی – فرهنگی دانشگاه ها و اعضا و نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی ، عصر روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه 1388 در فضایی صمیمانه و پرنشاط با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. پس از سخنان نمایندگان دانشجویان و تشکلهای دانشجویی ، معظم له سخنانی را بین فرمودند که به پاره ای از آن اشاره می شود:
1.1. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان چند نفر از دانشجویان درباره لزوم برخورد و محاکمه مجرمان پشت پرده حوادث اخیر خاطرنشان کردند: در مسائلی با این درجه از اهمیت، نباید با حدس و گمان و براساس شایعه حرکت کرد. ایشان ، نظام اسلامی را محصول مجاهدت های عظیم ملت ایران در سی سال اخیر خواندند و افزودند: همه مطمئن باشند که در مقابل جرم و جنایت هیچگونه اغماضی نخواهد شد ، اما در مسائلی به این اهمیت، دستگاه قضا باید براساس دلایل محکم قضاوت کند و حتی اگر برای بسیاری از شایعات، شواهد و قرینه هایی وجود داشته باشد این شواهد نمی تواند مبنای قضاوت قرار گیرد.
1.2. مقام معظم رهبری با تأکید بر رسیدگی به آسیب دیدگان در مسئله کهریزک و همینطور بررسی موضوع معدود کسانی که در این مسئله جان باخته اند افزودند: البته اینگونه مسائل نباید با مسئله اصلی بعد از انتخابات خلط مبحث شود. رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: عده ای ، ظلم بزرگی را که پس از انتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملتها را نادیده می گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می کنند اما این نگاه، خود یک ظلم آشکار است. ایشان در تشریح مسئله اصلی پس از انتخابات افزودند: نظام اسلامی با پیشرفت های متعدد سالهای اخیر، در مرحله ای عالی از امتیاز و آبروی منطقه ای و جهانی قرار داشت و مشارکت 85 درصدی و پرشکوه ملت بر این موقعیت می افزود اما ناگهان حرکتی برای نابود کردن این حادثه افتخارآمیز صورت گرفت که به اعتقاد من از قبل طراحی شده بود. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من، پیش قراولان حوادث اخیر را به دست نشاندگی بیگانگان از جمله امریکا و انگلیس متهم نمی کنم ؛ چرا که این موضوع برای من ثابت نشده است ، اما تردیدی وجود ندارد که این جریان، چه مسئولان و پیش قراولان آن بدانند و چه ندانند جریانی حساب شده بود. البته طراحان این جریان یقین نداشتند که طرح آنها اجرایی می شود اما تحرکات بعضی افراد پس از انتخابات، آنها را امیدوار کرد به گونه ای که طراحان اصلی با گسیل همه وسائل و امکانات رسانه ای و الکترونیکی خود به میدان، حضور خود و عواملشان را در صحنه تشدید کردند.
1.3. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان درباره حمایت های رهبری از دولت و رئیس جمهور خاطرنشان کردند: دولت کنونی و رئیس جمهور محترم، مثل همه انسان ها، دارای نقاط ضعف و قوت هستند و بنده فقط از نقاط قوت حمایت می کنم و هرکس دیگری نیز این گرایش، تحرک و جدیت را از خود نشان دهد مورد حمایت من خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه خاطرنشان کردند: تأکید بر نقاط ضعف، به سیاه نمایی و ناامیدی می انجامد ضمن اینکه موضع گیری علنی در مقابل نقاط ضعف، بسیاری از مواقع به حل مشکل کمکی نمی کند بنابراین و براساس منطق، فقط هنگامی که چاره دیگری نباشد باید در مقابل نقاط ضعف، موضع علنی گرفت.

2. شکایات خاندان آیت الله هاشمی از دکتر محمود احمدی نژاد:



2.1. درباره اختلافات دکتر احمدي‌نژاد و آیت الله هاشمي رفسنجاني برداشت ها و سخن های فراوانی گفته شده است ؛ اما در فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نمازجمعه 29 خرداد ماه با سخنان شفاف جنبه رسمی به خود گرفت : ميان آقاي هاشمي و رئيس‌جمهور از سال 84 اختلاف‌ نظرهاي متعددي درباره مسائل خارجي ، نحوه اجراي عدالت اجتماعي و برخي مسائل فرهنگي وجود دارد كه البته نظر رئيس‌جمهور به نظر بنده نزديك‌تر است.

2.2. دکتر محمود احمدی نژاد در مناظره معروف خود با مهندس میرحسین موسوی كنايه‌هايي به دو فرزند آیت الله اكبر هاشمي رفسنجانی داشتند و درباره مهدي هاشمي گفتند : جناب آقاي موسوي استات اويل بي‌قانوني است كه طرف مي‌آيد اينجا محاكمه مي‌شود و محكوم مي‌شود، از زندان فراري داده مي‌شود مي‌رود خارج و تهش پسر آقاي هاشمي است و درباره فائزه هاشمي هم می گویند : آقاي موسوي شما سخنراني دختر آقاي هاشمي در جلسه‌اي كه همسر شما و جناب آقاي خاتمي هم حضور داشتند را ببينيد. ايشان قشنگ تشريح مي‌كند و مي‌گويد: دوره اصلاحات ادامه راه سازندگي است و ما آقاي موسوي را مي‌خواهيم براي اين‌كه استمرار همان راه است. يعني اشرافيتي كه جناب آقاي هاشمي در اين‌ كشور پايه‌گذاري كرد، قرار است ادامه پيدا كند.

2.3. روند سريع اتفاقات یک هفته مانده به انتخابات و هفته‌هاي بعد آن، خاندان هاشمي را بيش از پيش در عرصه رسانه‌ها نشاند. حضور و ساماندهي معترضان در كف خيابان‌هاي تهران از سوي فائزه و مهدي هاشمي و دستگيري يك روزه فائز‌ه هاشمي در 30 خرداد 88 و آزادي او پس از اطلاع رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روزهای دیگریست که نام فرزندان آیت الله هاشمی بر زبان ها افتاد.

2.4. خطبه‌هاي 27 تير آیت الله هاشمي رفسنجاني ، عدم حضور وی در مراسم تنفيذ و تحليف در مراحل بعدی باعث تحلیل های خاص از سوی توده های مردم شد.

2.5. در دادگاه چهارم مجرمان اغتشاشات اخیر حمزه كرمي و مسعود باستاني درباره مفاسد سياسي ، امنيتي و اقتصادي فرزندان اكبر هاشمي رفسنجاني سخنانی را بیان داشتند که در پی آن مهدي هاشمي از ارسال شكايت خاندان هاشمي رفسنجاني از دكتر احمدي‌نژاد خبر داد. وی در نامه‌اي به عزت‌الله ضرغامي پس از تكذيب همه اتهاماتي كه در دادگاه روز سه‌شنبه به او نسبت داده شده بود، خواستار پخش اين تكذيبيه در صدا و سيما شد فرزند آیت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اين نامه ، دادگاه روز سه‌شنبه را اقدامي فرمايشي دانست.

---------------------------------------------------------------

3. درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزيز حکيم :


3.1. مرجع بزرگوار تقلید آیت الله العظمی سید محسن حکیم بود 10 پسر و چهار دختر داشتند که تنها دو نفر از آنان شامل یک دختر و یک پسر (عبدالعزیز) از وی باقی مانده بودند و هفت پسرایشان توسط رژیم بعثی عراق به شهادت رسیده بودند که همه آنان روحانی و چند تن از آنان نیز به درجه اجتهاد و مرجعیت نائل شده بودند .
3.2. سید عبدالعزیزحکیم فرزند کوچک آیت الله سید محسن حکیم در سال 1949 میلادی در نجف اشرف در خانواده مرجعیت متولد شد و در تاریخ دوازدهم شهریورماه 1382 پس از شهادت برادرش آیت الله سید محمدباقر حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق درنجف اشرف ، به ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق انتخاب شد .وی پیش از آن عضو هيات رييسه مجلس در اولين دوره آن بود و در دوره دوم مسوول دفتر اجرايي در مجلس اعلا شد و از 1986 ميلادي به بعد عضو دفتر شوراي مرکزي مجلس بوده است.
3.3. وی پس از سقوط صدام مدتی ریاست دوره ای شورای انتقالی عراق را بر عهده داشت و در هماهنگی با سایر گروه های اسلامی عراق در اولین دور از مجلس ملی عراق پس از سقوط صدام ائتلاف یکپارچه عراق رابا همکاری گروه های عمده اسلامی تشکیل داد و خدمات ارزشمندی برای برقراری آرامش در عراق انجام داده است .
3.4. حجت الاسلام سید عبدالعزیز حکیم در ساعت ساعت 14:35 روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه 1388 پس از پیشرفت بیماری سرطان ریه ، درگیری شدید کبد ، نارسایی کبد و مغز و استخوان (علت بروز آن نامشخص و به نقل از برخی منابع مشکوک بود) دارفانی را وداع گفت.
3.5. ارتحال عبدالعزيز حکيم ضربه سنگيني براي جامعه سياسي عراق و ملت اين کشور به شمار مي رود.

4. یک عکس بدون شرح :


۱۴ نظر:

  1. 1-خدا اقا رو حفظ کنه اگه نبود معلوم نیست ما هم الان مثل گرجستان وجاهای دیگه چه بلایی سرمون اومده بود
    2-مثل اینکه این خانواده مصونیت سیاسی دارن!!!! فکر کنم احمدی نژاد هم محاکمه بشه این اقایون هنوز آزاد باشن!!!!!!!!!!!!!!
    2تسلیت میگم
    4- نمیدونم پی بگم!!!

    پاسخحذف
  2. راستی حاجی
    اسم لینک منو به این تغییر بده نوشته های یک نسل سومی

    پاسخحذف
  3. بسم الله

    سلام

    کل مطلبتون یک نکته مهم برای من داشت !

    انصاف شما و مستند بودن حرف هاتون !

    خدا به همراهت برادر ...

    ی ا ح ق م د د ن ا

    پاسخحذف
  4. فقط یک نگاه به نظر سنجی ات بکن....خیلی خنده داره

    پاسخحذف
  5. سلام هاشمی که ان شا الله فرت شده ولی من شنیدم که به آیت الله حکیم در زمان صدام قهوه مسموم داده بودن که باعث بیماریشون شده و لعنت بر دشمنان دین خدا.

    پاسخحذف
  6. باید بگم عالی بود
    رفسنجانی بی آبرو از چی میخواد شکایت کنه

    پاسخحذف
  7. با سلام و عرض و ادب خدمت شما دوست گرامي
    عذر ميخوام اگر دير اجابت كردم دعوت شما رو
    فعلا سيستم بنده دچار مشكل هست و من هم در رسيدگي به كامنت ها كاهل
    به هر حال قدم رنجه فرموديد
    گذاشتن كامنت تو اين سبك وبلاگ ها برام سخته ولي با اين حال بايد پاسخ لطف شما رو مي دادم
    مطلبتونو سر فرصت مي خونم و انشالا اگر نظري داشتم مرقوم مي كنم
    حرفاي اين جناب اسدي رو هم
    زياد به دل نگيريد احتمالا از عارضه اي
    رنج مي برد

    پاسخحذف
  8. سلام
    ممنون از اینکه در قسمت وبلاگ دوستان قرارم دادی. البته من کمی در پست گذاشتن تنبلم.
    قسمت کامنت هام رو هم یه مدت بسته بودم چون چند تا از دوستان!! خیلی لطف داشتن و من حوصله جواب دادن به اونها رو نداشتم اما اواخر مرداد دوباره بازش کردم.
    در مورد اینکه گفته بودی احمدی نژاددلایل قانع کننده برای انتخاب سه زن کابینه مطرح نکرد باید بگم این کار یعنی انتخاب وزیر مسلما با بررسی هاو مطالعات لازم و کامل انجام شده و چیزهایی که احمدی نژاد گفت در حدی بود که زمان محدود برنامه اجازه می داد. مسلما در اون مدت زمان نمی شه موارد کلیدی و اصلی رو مطرح کرد این کاریه که در مجلس انجام می گیره.
    ولی در کل با نظرت مخالف نیستم.
    در ضمن من هم لینکت کردم.

    پاسخحذف
  9. سلام
    دوره آخرالزمانه برادر. شكايت ظالم از مظلوم. خدايا تو شاهد باش.

    پاسخحذف
  10. سلام
    چقدر نظر گذاشتن تو وبلاگ شما سخته!!!!!!
    لینک شدید

    پاسخحذف
  11. سلام
    اگه مطالبه برای محاکمه فرزندان هاشمی و موسوی ادامه پیدا نکنه باید منتظر شکایت های بعدی باشیم

    پاسخحذف
  12. سلام حاجی
    از اینکه دیر اومدم شرمنده.
    اگه ما مطالب شما رو خوب نمیدونستیم که لینک نمی شدی ...
    من بهت سر میزنم ولی چون نظر دادن تو blogspot سخته کمتر نظر میدم ... این چی بود انتخاب کردی برو بلاگفا

    موفق باشی برادر من

    پاسخحذف
  13. سلام
    در ستون دوستانتان زمان به روز شدن هر وبلاگ را می نویسد آیا این از قابلیتهای بلاگ اسپات است یا کدی دارد که من در پرشین بلاگ نیز می توانم وارد کنم
    واقعا سیستم مفیدی است و از سرزدن بیهوده به وبلاگ دوستان جلوگیری می کند

    پاسخحذف

برای درج نظر درباره ی این مقاله
ابتدا در قسمت نظر به عنوان: گزینه نام / آدرس اینترنتی:
را انتخاب و پس از تکمیل آن ، نظرتان را در کادر زیر درج فرمائید