نمازجمعه 23/05/1388

بسمه تعالی

اللهم‌ عجل‌ لوليك‌ الفرج‌ والعافيه والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه

طبق روال جاری در برگزاری نماز جمعه در تهران ، خطیب نمازجمعه هر هفته طی اطلاعیه ای از سوی ستاد اقامه نماز جمعه تهران در روزنامه های کثیرالانشار روز چهارشنبه به اطلاع نمازگزاران عزیز می رسد

اما این روش جاری و سنت چهار هفته پیش توسط سایت یکی از خطیبان نماز جمعه نقض و اطلاع رسانی توسط سایت شخصی وی قبل اطلاعیه ستاد اقامه نماز جمعه صورت گرفت.

برابر توضیحات رئيس ستاد اقامه نماز جمعه تهران که در گفتگو با خبرگزاری فارس آمده است انتخاب ائمه جمعه يك روال ترتيبي دارد مگر اينكه موارد استثنايي پيش بيايد و اين روال را دفتر مقام معظم رهبري و با نظر ايشان تعيين مي نماید.

حجت الاسلام مسعود مرادي روال جاری انتخاب خطیب جمعه را به این نحو شرح دادند که دفتر مقام معظم رهبري هر هفته روز دوشنبه یا سه‌شنبه به خود خطیب جمعه اعلام مي‌كنند كه اين هفته نوبت شماست و به ستاد نماز جمعه هم اطلاع مي‌دهند كه تا به رسانه ها اطلاع رسانی نمایند.

ایشان در ادامه توضیحات خود در خصوص خطیب این هفته نماز جمعه ضمن اظهار بی اطلاعی گفتند که ما خبر نداريم و به ستاد نماز جمعه هم هنوز اعلام نشده است و هر وقت به ما اعلام كنند ما به رسانه‌ها اطلاع خواهيم داد.

با این حال در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفستجانی آمده است نماز جمعه این هفته توسط امام جمعه موقت تهران آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز جمعه بیست و سوم مرداد ماه اقامه خواهد شد

رئيس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در ادامه گفتگو خود تاکید کرد خبر رسمي امام جمعه تهران را ستاد برگزاري نماز جمعه تهران اعلام مي‌كند و اگر دفتر مقام معظم رهبري به دفتر خطيب اعلام كرده ، براي وي رسمي است ؛ ولي اعلام عمومي بر عهده ستاد اقامه نماز جمعه است.

حال سئوالی که در اذهان مطرح می شود چرایی این خبررسانی زود تر از مجاری قانونی هست

آیا نمازجمعه این هفته تهران با هفته های پیش تفاوت خاصی دارد
----------------------------------------------------------
موارد الحاقی به مقاله بعد از تحریر :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر " ثبات و اعتدال " و رعایت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از این مسیر بر نمی تابند و این مهم" استثنایی" برای ایشان ندارد چرا که رعایت " تقوا و پرهیز از هرگونه تندروی " آموزه اصلی وهمیشگی معظم له برای نسل دیروز ، امروز و فردای انقلاب است . از این رو وقتی خبر موثق " اقامه نماز جمعه این هفته تهران " به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بیشمار ایشان بر روی سایت قرار گرفت ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قدیمی ترین خطیب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعایت مراتب همیشگی اعلام نام" امام جمعه نماز تهران "از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار دیگر در محضر " تجربه ، تعهد و کیاست " ایشان آموزه ای دیگر بیاموزیم .
----------------------------------------------------------
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي جلوگيري از هر گونه سوء استفاده‌هاي سياسي و غير قابل قبول از جايگاه نماز جمعه ، خطيب جمعه اين هفته تهران نيست.

۸ نظر:

  1. بسم الله
    سلام

    بالاخره ايشون خودشون خودشون رو دعوت كردند
    ي ا ح ق م ى ى ن ا

    رضا

    پاسخحذف
  2. سلام
    ممنون از حضور شما
    http://haghentekhab.blogfa.com

    شمابراي خدا فعال باشيد اگر وقت مطلب نوشتن نداريد از مطالب ديگران استفاده كنيد كه همه حسين زمان احتياج به كمك دارد.
    تشكر

    پاسخحذف
  3. سلام به ننظر من هاشمی مملکتو مال خودش میدونه و طالب قدرت بی چون و چرا هست و همیشه خودشو از تمام قوانین جدا و مبرا میدونه .یا حق.

    پاسخحذف
  4. آقا درباره تازه ها حرف بزن! هاشمی تموم شد رفت!!!

    پاسخحذف
  5. ممنون از بابت لینک. من به چه اسمی لینک کنم شما رو؟
    فقط ای کاش از بلاگ اسپات می اومدین بیرون ...

    پاسخحذف
  6. خدا روشکر آقای هاشمی رفسنجانی از تمام کسانی که هم اکنون خود را صاحب ایران و ایرانی می دانند فعال تر بوده و اصلی ترین شخصیت نظام تا کنون بوده و انشا ال.. خواهند ماند.....

    پاسخحذف
  7. سلام

    به روز شدم با " نامه سرگشاده مهدی کروبی به خانم کلوتید ریس ( تبعه فرانسوی بازداشت شده دراغتشاشات) و ... "


    موفق باشی

    پاسخحذف
  8. سلام دوست عزیز با مطلبی با عنوان من باب روحانیت به روزم خوشحال میشم سر بزنی[گل]

    پاسخحذف

برای درج نظر درباره ی این مقاله
ابتدا در قسمت نظر به عنوان: گزینه نام / آدرس اینترنتی:
را انتخاب و پس از تکمیل آن ، نظرتان را در کادر زیر درج فرمائید