حرمت مرجعیت و روحانیت

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لوليك‌ الفرج‌ والعافيه والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه
جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه بر همگان روشن هست و از این رو هیچ فرد آزاده ای حاضر به وارد آمدن اهانتی به این بزرگان نبوده و نیست و در همین رابطه در یکی از مجالس قبلی شورای اسلامی قوانینی در حفظ حرمت دفاتر مراجع دینی و حوزه های علیمه تصویب شده است.
اما متاسفانه از همین زاویه بارها و بارها شاهد عملکرد و سخنان نسنجیده بوده و هستیم و از آن جمله می توان به عملکرد آیت الله منتظری در دوران قائم مقامی و بعد از آن در سخنرانی هایی که پیرامون ولایت فقیه به اتفاق مرحوم آیت الله آذری قمی داشتند اشاره کرد.
چندیست که شاهد فتاوایی به نقل از آیت الله منتظری و آیت الله صانعی هستیم که با استقبال بنگاه های تبلیغاتی بیگانه مواجه می شود و در پاره ایی از آن نقدهای در رد آن توسط مدرسین حوزه های علمیه نوشته شده است.
در هفته گذشته شنیدیم و خواندیم که حجت الاسلام و الملسلمین حاج شیخ مهدی کروبی در نامه ایی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام نموده است که آزارهای جنسی به دختران و پسران بازداشت شده در اغتشاشات اخیر وارد شده است و از وی خواسته است در این باره چاره ای اندیشه نماید. (حال بگذریم از اینکه جایگاه آیت الله هاشمی در اغتشاشات اخیر و در قوه قضائیه چیست).
اخیراً شنیده شده است که آیت الله یوسف صانعی در سخنانی نسبت هایی را به رئیس جمهور منتخب ایران وارد نموده است که حساسیت های مردم فهیم ایران را برانگیخته است (علاقمندان برای مطالعه و یا دیدن فایل آن به موتورهای جستجو مراجعه نمایند).
به نظر می رسد یکی از وظایف دادگاه روحانیت حفظ شان روحانیت و مرجعیت باشد و اگر این دادگاه با افرادی که در تحت پوشش روحانیت و مرجعیت آب به آسیاب دشمن می ریزند برخورد مناسب را ننماید ، شاهد آن خواهیم بود که به مرور قداست و حرمت روحانیت معزز نزد مردم خواهد شد و این همان خواسته کفار و منافقین (به معنای واقعی کلمه) هست.
می دانیم که وارد کردن اتهام زنا و ... (آن هم با آن توصیفات) اتهام کمی نیست ؛ آن سخنان (اتهام زنا و آزار جنسی و ... ) شامل حال همه دختران و پسران بازداشت شده می شود و لازم است از حیثیت آنان دفاع شود و در صورتی که این اتهام ها ثابت نشد ، با اعشاعه دهنده آن برابر قوانین دین مبین اسلام برخورد شود.
اتهام حرامزادگی و ... هم از همین جنس هست و باید توسط داستان روحانیت از گوینده آن توضیح خواسته شود و البته میدانیم از شرایط مرجعیت عاقل و عادل بودن هست و شخصی که بدون ادله شرعی و ... ، دیگران را حرامزاده بداند و چنین اتهام بزرگی را در سخنان خود بیان کند از عدالت و ... خارج و بالطبع از مرجعیعت عزل خواهد بود.
امیدوارم مسئولین جدید قوه قضائیه به خصوص دادگاه روحانیت به وظایف قانونی خود در حراست از جایگاه روحانیت و مرجعیت عمل کنند تا شاهد خنثی شدن حیله ها و مکرهای منافقان و کفار در ایجاد فاصله بین مومنین و بزرگان دین باشیم.

۶ نظر:

  1. سلام حاجی
    به نظرم انتقلاب بعد از 30 سال داره یه پوست اندازی حسابی میکنه . اینها هم اگه برنگردن به آغوش مردم و نظام یقینا حذف خواهند شد
    موفق باشید

    پاسخحذف
  2. سلام
    ممنون که سر زدی
    در مورد صانعی باید بگم دلت رو خوش نکن چون آقایون مصونیت سیاسی دارن!!
    ولی افسوس که این مزرعه را آب گرفته
    دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

    پاسخحذف
  3. بسم الله
    سلام

    عید رمضان مبارک

    در مورد صحبت های اخیر ایشون ، توجه به بیانات خودشون کافی است !
    این عین جمله هاشون :

    آقا !
    " به هرحال تشيع را نسبت دزدي مي برند، اينها افترا است اينها تعزير دارد حق ندارد به يك كس معلومي بگويد آقا تو ...!
    مگر كسي حق دارد هر حرفي را بزند...."

    جواب ایشون همین !

    کافی ، نه ؟[چشمک]


    به روزم هر چند دل نوشته است و فقط برای بیان غم دل ...


    ی ا ح ق م د د ن ا

    پاسخحذف
  4. بزرگوار
    گفته های صانعی را از همان رجانیوز بخوان ببین چنین چیزی بوده یا بحث بر سر مطلبی دیگر است
    و اینها خود از ابزار ایجاد نفاق است که برای پیشبرد بازیهای سیاسی به هر وسیله ای تشبث میشود.

    پاسخحذف
  5. سلام دوست گرامی
    من از شما درخواست کردم این مطلب را در همان سایت رجا نیوز بخوانید بعد درباره اینکه صانعی چنین حرفی زده یا نه تصمیم بگیرید ولی ظاهرا نخواندید شاید چون طولانیست لااقل دو پاراگراف 13 و آخر را بخوانید ببیند چنین چیزی بوده یا نه
    2)درباره حرف کروبی و اینکه پرسیدید چطور پخش میشود اولا مستحضرید چون از فرد مشخصی نام نبرد و خصوصا درباره چنین اتفاقی در مجموعه گفت نه درباره جمیع افراد حتا اگر نتواند اثبات کند احتمالا مساله قذف منتفی است گرچه از چیزهای دیگری مثل حرمت نظام و ... بشود صحبت کرد
    ثانیاراههای متعددی قابل طرح است روشنترینهایش اعتراف خود قربانیان و نیز آن دسته از نیروهای انتظامی که خودشان عامل نبودند ولی شاهد بوده اند

    پاسخحذف

برای درج نظر درباره ی این مقاله
ابتدا در قسمت نظر به عنوان: گزینه نام / آدرس اینترنتی:
را انتخاب و پس از تکمیل آن ، نظرتان را در کادر زیر درج فرمائید