مراسم تحلیف رئیس جمهور محبوب

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لوليك‌ الفرج‌ والعافيه والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه

در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که بیست و دوم خرداد 1388 برگزار شد، دکتر محمود احمدی نژاد با کسب 24 میلیون و 527 هزار و 516 رأی از مجموع 39 میلیون و 165 هزار و 191 رای ریخته شده به صندوق ها، به عنوان رئیس جمهور دهم برگزیده شد و در مراسم تنفیذ در روز دوازدهم مرداد ماه 1388 حکم ریاست جمهوری خود را از دست مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دریافت و در روز چهاردهم مرداد ماه 1388 با حضور در مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرد.

متن سوگندنامه :

بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم و درحراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خودبسپارم

دکتر محمود احمدی نژاد بعد از قرائت سوگندنامه و امضای آن ، سخنانی را در جمع مهمانان مراسم تحلیف و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بیان فرمودند که به پاره ای از آن اشاره می کنم :

انتخابات اخير جلوه آشكاري از هوشمندي، تجربه و ايمان مردم به پيگيري آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي بود .

حماسه حضور 40 ميليون راي و شكوه حدود 25 ميليون راي به فرد منتخب تراز ديگري بود كه در افتخارات ملت ايران ثبت شد .

عظمت كار ملت را مي توان در شدت و قليان عصبانيت غير قابل كتمان دشمنان قسم خورده ارزشهاي انساني به خوبي مشاهده كرد .

گردو غبار فراواني پراكندند سوالات فراواني القاء كردند و تلاش كردند آينده تاريكي را ترسيم نمايند اما مردم ،هوشمندانه و با توكل بر خدا در صحنه حاضر شدند و اراده خود را اعمال كردند.

پيروز اين صحنه همه مردم، ارزشهاي انقلابي و نظام پرافتخار جمهوري اسلامي بودند . راي قاطع مردم ادامه راه انقلاب روند چهار سال گذشته و گفتمان ارزشمدار را تثبيت كرد .

اجراي قاطع عدالت، مبارزه با تبعيض و امتياز خواهي هاي ويژه، عزت و اقتدار ملي، دفاع از مظلومان و ايستادگي در برابر خودخواهي ها و زياده خواهي هاي مستكبران كرامت انساني و حقوق شهروندي و دوستي و محبت از محورهاي اساسي اين گفتمان است .

پاكي و پاكدستي، مردم داري، خدمت بي منت، صيانت از كرامت انساني، ارزشهاي اخلاقي و معنوي ،مهرورزي وعشق به انسانها، سازندگي و تعالي همه جانبه كشور، آزادگي و وامدار نبودن مديران كشور به قطب هاي قدرت و ثروت به عنوان مطالبه قطعي از سوي مردم تثبت گرديد .

آزادگي و وامدار نبودن مديران كشور به قطبهاي قدرت وثروت به عنوان مطالبه قطعي از سوي مردم تثبيت گرديد. مردم به پرچمداري توحيد و عدالت در جهان و برپايي جامعه¬اي الگو و نمونه، راي دادند.

بنده هيچ انگيزه اي جز خدمت به مردم و كشور ندارم و جز به پيشرفت و اعتلاي كشور و مردم نمي انديشم به همه اين آرمان ها و مطالبات بر حق در برابر خداي بزرگ، شما عزيزان و ملت عزيز متعهد هستم و ترديدي ندارم كه شما نمايندگان محترم نيز خود را بدانها متعهد مي دانيد.

بنده رئوس برنامه هاي خود را در ايام انتخابات به عرض مردم شريف رساندم كه مورد استقبال و تاييد قاطع آنان قرار گرفت و در مراسم تنفيذ نيز به اختصار اعلام كردم كه تاييد مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي را به دنبال داشت.

اين برنامه ها امروز به مطالبه و ميثاق ملي تبديل شده است كه همگان شرعاً و قانوناً در برابر آن مسئوليم و بايد دست در دست هم براي تحقق آنها بكوشيم .

اين كه چه كسي به چه كسي راي داده است ، مطرح نيست. امروز نيازمند عظم ملي و هم داستاني هستيم. مطمئن هستم كه خواهران و برادران عزيز در مجلس شوراي اسلامي و در قوه قضاييه نيز پشتيبان دولت در تحقق اين برنامه هاخواهند بود.

به فضل الهي با هدايت هاي رهبري عزيز و عزم راسخ ملت ، دوران جديدي از شكوفايي انقلاب اسلامي و فصل نويني از تحول براي بشريت آغاز شده است.

باور كنيم كه ايران مي تواند بر قله ها بايستد به قله ها ، به راه نوراني و بر آرمان هاي بلند الهي بنگريم و از جزييات دست و پا گير و حواس پرتي ها عبور كنيم.

باور كنيم كه مي توانيم ، باور كنيم كه حاكميت عدالت و صلاح در راه است شميم عطر گل محمدي فرزند برومند پيامبر عظم الشان اسلام حضرت ولي عصر (عج ) در عالم پيچيده است صبح درخشان بشريت نزديك است. بياييد سپيده را در انتظار طلوع خورشيد باور كنيم. ما مي توانيم.

ما از تبار رستم و فرهاد و آرشيم
در خرمن سياه اهريمن سياوشيم
در انتظار رويت آن مهر آخرين
در مجمر سپيده سپندي بر آتشيم

دکتر محمود احمدی نژاد در مدت دو هفته پس از اجرای مراسم تحلیف اسامی هیئت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزرا و برنامه دولت کتباً به مجلس تقدیم می کند و رئیس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول معرفی نامه وزیران را اعلام و پس از قرائت، دستور تکثیر آن را صادر کند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حداکثر ظرف یک هفته درباره ی رای اعتماد یا عدم اعتماد به کابینه و تک تک وزرای پیشنهادی تصمیم گیری نمایند.

از روز برگزاری مراسم تحلیف تا روز اعلام اعضای کابینه به مجلس و برگزاری جلسات رای اعتماد ، شاهد روزهای حساسی هستیم و انتظار هست همگان با هوشیاری آن را سپری نمایند و شاهد کابینه ای قوی با رای اعتماد حداکثری برای چهار سال آینده باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای درج نظر درباره ی این مقاله
ابتدا در قسمت نظر به عنوان: گزینه نام / آدرس اینترنتی:
را انتخاب و پس از تکمیل آن ، نظرتان را در کادر زیر درج فرمائید